Verhuisd naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ellen en Marcel Minis - WaarBenJij.nu Verhuisd naar Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ellen en Marcel Minis - WaarBenJij.nu

Verhuisd naar Ubud

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Marcel

05 September 2015 | Indonesië, Ubud

Vandaag zijn we verhuisd naar het Bali Spirit hotel in Ubud (een kunstenaarsdorp). Een transfer van normaal gesproken een half uur, kostte ons nu anderhalf uur. Het verkeer hier is onmogelijk. Nergens staan verkeersborden of bewegwijzeringborden. Het enige dat je hier nodig hebt is een toeter om door de flinke stroom scooters heen te komen die aan alle kanten aan je voorbij rijden. Een wonder dat hier geen ongelukken gebeuren.
Tijdens deze tocht hebben we Bali van een andere kant leren kennen. We hebben mensen gezien die in krotten wonen, veel afval langs de kant van de weg. Echt armoedige omstandigheden. Wij vroegen ons dan ook af in welke negorij wij nu terecht zouden komen. Nou.....wij zitten hier in een oase van de meest exotische bomen, bloemen en planten. Wauw, wij kijken onze ogen uit hier!
Een groot contrast met wat wij onderweg zagen. Onze kamer hier is geweldig. Vanmiddag heerlijk gezwommen en aan de poolbar kennis gemaakt met een Austalisch stel. (Australie is maar 3 uur vliegen van hier). Toen naar Ubud gelopen door een prachtige wijk. Onvoorstelbaar. Via Monkey Forest (bijna besprongen door Makaken) langs heel veel winkeltjes gelopen. Volgens Marcel Valkenburg in het kwadraat. We doen hier heel veel indrukken op. Inmiddels weten wij ook dat sommige woorden in het Balinees en het Nederlands overeenkomen zoals: gratis, koppeling, versnelling, rok mini = mini rok etc. De Balinezen zijn erg vriendelijk en het eten is heerlijk.

• 05 September 2015 - 18:29

Jolanda:

Ik hoop dat jullie heel veel foto's maken zodat we achteraf samen met jullie kunnen genieten. Lijkt me helemaal geweldig.

• 05 September 2015 - 19:11

Christine:

een prettige eetgelegenheid is murni warung ( best vooraf reserveren)
    enjoy !

• 07 September 2015 - 12:13

Ma En Meindert:

Hallo vakantiegangers bij jullie is het nu 6 a 7 uur later. Dat merk je niet meer als je daar bent. Gisteren de kaart van Indonesie gezien en kon toen verschillende plaatsen zien. Interessant hoor. Door de rijstvelden
    lopen zal ook de moeite zijn geweest. Dat zie je alleen in films normaal gesproken. Wat is bij jullie de
    temperatuur nu? Hier hebben we herfst.
    Nog fijne dagen en groetjes van